Untitled-01
جستجو
Close this search box.

طرح سپاس با رویکرد تکریم و ثبت نیازمندی‌های ایثارگران اجرایی می‌شود

طرح سپاس با رویکرد تکریم و ثبت نیازمندی‌های ایثارگران اجرایی می‌شود

طرح سپاس با رویکرد تکریم و ثبت نیازمندی‌های ایثارگران اجرایی می‌شود

طرح سپاس با رویکرد تکریم و ثبت نیازمندی‌های ایثارگران اجرایی می‌شود

پاکدل در حاشیه اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیاز‌های ایثارگران را به بنیاد منتقل کنند.

به گزارش گروه حماسه و دفاع شهدای کازرون به نقل از دفاع‌پرس، «محمود پاکدل» معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (چهارشنبه) در حاشیه اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تغییر ساختار معاونت‌های این بنیاد اظهار داشت: در این ساختار نهاد راهبری و تدوین سیاست‌ها و ناظر شناسایی شده است، ساختاری طراحی شده که اقدامات اجرایی توسط استان‌ها و مؤسسات و سازمان‌های تابعه انجام شود و واحد‌های ستادی امور سیاست‌گذاری و نظارت را انجام دهند.

وی افزود: حوزه مددکاری و مشارکت‌های مردمی مرجع ورودی همه ایثارگران است، چه در مورد کسانی که متقاضی ایثارگری هستند و چه ایثارگرانی که در حال حاضر ایثارگر هستند و تقاضا‌هایی از بنیاد دارند و به اداره‌کل مراجعات و ارتباطات ایثارگران و یا اداره‌کل پذیرش و امور اداری ایثارگران مراجعه می‌کنند و پاسخگویی به ایثارگران انجام می‌شود.

پاکدل با بیان اینکه در ساختار جدید بخش تشکل‌های شاهد و ایثارگر که در گذشته با بخش نخبگان در یک مرکز دنبال می‌شد تفکیک شده است، افزود: این تغییر در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است. ۱۲۲ تشکل رسمی از طرف وزارت کشور داریم که در حوزه‌های مختلف ایثارگری فعالیت می‌کنند. از این عزیزان درخواست و حمایت‌هایی می‌کنیم که همراهی کنند که بتوانند نیاز‌های ایثارگران را به ما منتقل کنند. در حقیقت تشکل‌های شاهد و ایثارگر نقش مطالبه‌گری نسبت به بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با موافقت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هر ماه دو جلسه با تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود تا دغدغه‌ها و مشکلات و مسائل مربوط به جامعه ایثارگری از زبان ایثارگران بدون واسطه به رئیس بنیاد منتقل شود.

پاکدل با تأکید بر اینکه موضوع مددکاری از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: بنیاد باید افراد دارای مشکلات و همچنین در معرض آسیب را شناسایی کند و طرح سپاس فراتر از طرح سال قبل اجرایی خواهد شد و علاوه بر تکریم ایثارگران باید اطلاعات لازم برای رفع نیاز‌های این عزیزان جمع‌آوری و در سامانه ثبت شود.

وی درباره دفتر مشاوره و مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: به دنبال ایجاد شبکه مددکاری هستیم تا علاقه‌مندان خدمت به ایثارگران شناسایی شده و آموزش داده شوند تا در کنار کارکنان بنیاد بتوانند به جامعه ایثارگری خدمات ارائه بدهند.

پاکدل گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار نفر عضو معتمدین معین هستند که نتوانستیم آن‌ها را آموزش دهیم به دنبال این هستیم آموزش اعضای معتمدین معین در برنامه عملیاتی بنیاد گنجانده شود تا در سال‌های آینده چندین برابر کارکنان بنیاد از خود جامعه ایثارگری پاسخگوی جامعه ایثارگری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید